espressocafe.ro

joi, 19 noiembrie 2015

Vitamine, vitamine

Cei mai multi oameni de pe pamant nu isi dau seama de importanta vitaminelor pana cand nu se izbesc de vreo problema de sanatate. Mie mi s-a intamplat in urma cu vreo zece ani sa ma simt foarte rau vreme de cateva zile. Nu ma durea nimic, nu paream sa am nimic in afara de o stare de moleseala permanenta, o lene ce ma impiedica sa imi vad de treburile obisnuite, o senzatie de sfarseala ce ma ametea. M-am grabit sa imi fac un set de analize si am descoperit sa organismul meu avea nevoie de vitamine. Mi-am amintit imediat ca mama imi dadea in copilarie un complex de vitamina B si ca niciodata pe acea vreme nu m-am simtit molesita sau obosita fara motiv. Stiam candva si la ce foloseste fiecare dintre vitamine in parte (de la A si pana la Z), dar nu sunt sigura ca astazi imi pot aminti exact nici macar in ce alimente putem gasi vitamina b3, vitamina b6 sau vitamina b12. Am totusi convingerea ca internetul ascunde suficiente informatii despre vitamina b, daca exista persoane interesate de asa ceva si destul de rabdatoare pentru a cauta adevarul printre balivernele ce umplu atat de multe pagini de internet.


Tin minte ca citisem odata despre faptul ca mazarea ar fi buna pentru sanatatea oaselor. Nici acum nu sunt convinsa ca este adevarat. Nu am considerat niciodata mazarea ca fiind un aliment bogat in vitamine sau in alti compusi necesari organismului uman. Este totusi posibil sa fie adevarat, caci eu nu sunt nici medic, nici nu am alta pregatire care sa ma ajute in aceasta privinta. Stiu doar ca de vreo zece ani am grija sa mananc multe fructe si legume, iar atunci cand simt ca ma cuprinde vreo moleseala inexplicabila sa imi fac analize pentru a vedea daca organismul are suficienta vitamina b sau orice alta vitamina, lucru pe care vi-l recomand si voua. De multe ori prefer sa folosesc produse naturiste pentru dureri si de multe ori, mai ales in lunile de iarna, iau vitamina b3, vitamina b6 si vitamina b12 preventiv, fara ca totusi sa exagerez, caci nici surplusul de vitamine nu face bine organismului uman. 

"Vitamina B3 constituie un factor important în hrănire, participând activ la metabolismul proteinelor, glucidelor şi lipidelor, deci la metabolismul general al organismului.

De asemenea, niacina este esențială pentru corp deoarece :

este un factor antipelagros de primă importanță;
are acțiune vasodilatatoare la nivelul pielii; servește la buna funcționare a sistemului nervos central;
stimulează secreția gastrică;
mărește glicemia și scade nivelul colesterolului;
menține sănătatea pielii, a limbii și a țesuturilor digestive;
favorizează circulația cerebrală și coronariană;
scade tensiunea arterială;
stimulează secreția gastrică și eliminarea bilei;
înlesnește asimilarea fierului etc."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare