espressocafe.ro

joi, 12 noiembrie 2015

Pensiunea Bucovina Gura Humorului

Sunt multi ani de cand visez sa imi pot oferi o vacanta de vis, dar in acelasi timp usor atipica. Nu vreau sa merg pe plaje exotice, nu vreau nici orase aglomerate, nici alte lucruri moderne ce atrag de obicei turisti. Visez sa ma pot relaxa intr-un peisaj pastoral, sa ma pot bucura de aer curat, de oameni simpli, de natura si de ceea ce a mai ramas frumos in tara noastra. Tot plimbandu-ma pe internet si tot discutand cu oameni din intreaga lume, am descoperit pana la urma si locul unde vreau sa merg: pensiunea bucovina gura humorului. Este exact ce imi trebuie mie, ce imi doresc din toata inima de atata amar de vreme, de cand ma simt epuizata de munca si plictisita de orasul acesta prafuit. Mi-a fost recomandata de un bun prieten care locuieste in acea zona. El mi-a trimis poze facute undeva in "cel mai complex si mai intins masiv de origine vulcanica din Romania: Masivul Calimani (2102 m) alaturi de care se afla cel mai spectaculos sistem de culmi muntuoase denumite Obcinile Bucovinei (1100 m).", el mi-a incantat inchipuirile cu povesti despre manastirile din zona, despre bogatia traditiilor, despre simplitatea vietii de acolo si despre linistea cu care natura inveleste fiinte si lucruri, parca pentru a le proteja de goana cu care se traieste prin alte parti ale lumii. 

Cum sa nu imi doresc sa petrec macar o saptamana la pensiunea bucovina gura humorului, cand totul acolo este atat de frumos, de cald, de intim, ca si cum pamantul si-ar intinde bratele si ar imprastia iubire oricui il calca? Am o singura si mare problema si despre ea as dori sa scriu astazi cateva cuvinte, cu speranta ca vreun cititor va inclina intr-o parte sau in alta balanta. Asadar, sunt decisa sa imi ofer o vacanta pe plaiurile Bucovinei. Dispun de banii necesari (care oricum sunt mult mai putini decat daca as alege sa imi fac concediul in alta zona a lumii). Stiu la ce pensiune ma voi caza. Stiu ce anume voi vizita si cum anume imi voi petrece timpul. Ceea ce nu stiu este in care perioada a anului sa imi iau concediu, in asa fel incat sa ma pot bucura de tot ce are mai frumos si mai interesant Bucovina. Sa fie iarna, ca sa pot petrece sarbatorile de iarna intr-un cadru feeric si sa observ cum aici traditia chiar a fost pastrata? Sa fie de Pasti, pentru a lua parte la incondeierea oualor, operatie atat de migaloasa si de atragatoare pentru orice om de pe pamant? Sau sa aleg vara, sa ma bucur de caldura soarelui si sa ma cred intr-o poveste, sa-mi amintesc de copilarie si de zilele incinse cand citeam "Pe drumuri de munte", cartea scrisa de Calistrat Hogas?

Ma poate ajuta cineva sa ma decid? Va spun sincer ca imi este tot mai greu sa aleg, pe masura ce trece timpul si, in plus, chiar nu imi pot lua de mai multe ori pe an concediu, sa profit intr-un singur an de toate cele de mai sus. Asadar, cu ce perioada sa incep? In care perioada a anului sa mewrg pentru prima data in Bucovina?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare