espressocafe.ro

joi, 11 februarie 2016

Chist sinovial

Eram prin clasa a zecea cand un coleg m-a lovit la mana dreapta, nervos ca i-am tras scaunul si l-am facut sa cada in rasetele tuturor. Mana mi s-a umflat rapid si s-a invinetit. Am fost trimisa la spital, unde un medic plictisit, fara sa imi faca vreun consult sau o radiografie, mi-a spus ca mi-am luxat incheietura si ca imi va trece numai cu comprese cu apa rece. Increzatoare, am tot pus comprese cu apa rece vreme de doua saptamani. Mana nu ma mai durea atat de tare, nu mai era vanata, dar ramasesem cu o mica umflatura chiar la articulatia mainii. Nu ma deranja fizic, dar mi se parea extrem de inestetic. Mama unei prietene, de cate ori ma vedea, insista in ideea ca am un chist sinovial si ca trebuie sa merg la o clinica chirurgie estetica. Degeaba ii explicam eu cu rabdare ca este un os lipit stramb, ca un medic nu a acordat destula importanta problemei mele, ca nu am nici un motiv sa merg la medic, mai ales dupa experienta traita. Pana la urma am inceput sa o evit, mai ales ca nici macar nu stiam ce inseamna chist sinovial, dar ma speria gandul ca ar putea fi altceva decat un oscior lipit gresit. 


Dupa multi ani in care am umblat cu "guguloiul" la incheietura mainii, intamplarea a facut sa ma joc intr-o zi cu copilul si, din neatentie, sa ma lovesc destul de rau la mana cu pricina. Nu am dat mare importanta, dar dupa cateva zile am observat ca imi disparuse umflatura inestetica pe care o aveam de atata amar de vreme. Citind zilele trecute, absolut din intamplare, despre ceea ce este si cum se trateaza un chist sinovial, m-am intrebat daca nu cumva mama prietenei mele avea dreptate cand imi punea diagnosticul, fara sa fie de meserie si cand ma trimitea la clinica chirurgie estetica. Iata ce am aflat:


"Frecvent, tratamentul este nechirurgical. În multe cazuri, chisturile sinoviale necesită simpla observare, în special atunci când sunt nedureroase, pentru că pot dispărea spontan.
Dacă chistul devine dureros, limitează activitățile manuale sau este inestetic, există multe opțiuni terapeutice disponibile. Pot fi prescrise purtarea de ortezele/atele și medicamentele antiinflamatoare pentru a scădea durerea asociată activității. Chistul poate fi aspirat pentru îndepărtarea lichidului din interior și decomprimarea acestuia, prin introducerea unui ac în interior, manevra putând fi efectuată în cabinetul de consultații. Deși este o metodă frecvent utilizată, aspirarea se asociază în mod obișnuit cu recurențe.
Dacă metodele nechirurgicale nu reușesc să amelioreze simptomatologia, sau dacă chistul reapare, se indică tratamentul chirurgical. Intervenția chirurgicală presupune îndepărtarea chistului împreună cu o porțiune din capsula articulară sau teaca tendonului. În cazul chistului sinovial localizat la nivelul articulației pumnului, atât metoda tradițională deschisă, cât și cea artroscopică, oferă rezultate bune. Tratamentul chirurgical este cel mai adesea încununat de succes, dar chistul poate reapărea."


Pentru chirurgie estetica, recomand clinic Zetta:

"• Zetta înseamnă o echipă medicală excepţională, cu peste 100 de ani de experienţă, adunaţi în mii de ore de operaţii sofisticate, autori a numeroase lucrări de specialitate şi studii, contributori la congrese profesionale internaţionale, la curent cu cele mai noi practici, generatori ai unor noi soluţii medicale.• Tehnologia de ultimă generaţie a clinicii este selectată special pentru a asigura lezarea minimă a ţesuturilor şi o recuperare mai rapidă a pacienţilor. Tot pentru cea mai bună experienţă posibilă, am ales soluţiile dedicate anesteziei, spaţiilor de recuperare, întregului mediu Zetta. Designul modern, minimalist, maximizează calitatea experienţei."


Un comentariu:

RCA-Ieftin

Postări populare