espressocafe.ro

joi, 9 aprilie 2015

Fotograf pentru botez

Copilul meu va implini anul acesta 22 de ani. Tot cam atatia ani sunt de cand regret ca m-am grabit cu botezul, ca nu am luat in calcul toate aspectele si ca nu am apelat la serviciile unui fotograf pentru botez, un om specializat pe asa ceva. In mintea mea parea totul simplu: am rugat un prieten care avea aparat foto sa se ocupe de acest aspect al botezului, cu promisiunea ca vom da o alta petrecere mai tarziu, una la care sa poata participa si el activ, sa poata bea si dansa asa cum au facut-o invitatii mei. Nu m-am gandit nici o clipa la faptul ca daca posezi un aparat foto nu esti neaparat fotograf, ca pozele e posibil sa iasa urate, sa se voaleze (ah, cate poze am pierdut de-a lungul vietii din cauza filmelor ce se voalau), sa nu stie ce si cand anume sa fotografieze, sa bea un pahar in plus si sa compromita asteptarile pe care eu si tatal copilului le aveam de la el. 

Acesta este motivul pentru care ii sfatuiesc pe toti cei ce se pregatesc de botez sa apeleze la serviciile unui fotograf profesionist, sa se bazeze pe acest om si sa nu il zapaceasca cu tot felul de nimicuri. Un fotograf de botez stie exact care sunt momentele cand trebuie sa stea cu ochii pe copil, pe parinti, pe invitati, pe preot si pe caldarea sa, pe nasi, pe dans sau pe aranjamentele de botez din sala unde are loc petrecerea. Un fotograf de botez va sti sa puna in lumina ceea ce este cu adevarat important, se va pricepe la aranjarea pozelor in asa fel incat toata lumea sa arate bine si toti sa fie multumiti de rezultat. Sa nu gresiti, oameni buni, san u faceti ca mine, caci ca mine veti pati. M-am zgarcit la bani, mi-am spus ca pozele facute de prietenul nostru vor fi la fel de bune ca si cele facute de un profesionist si m-am trezit, dupa botezul copilului, ca nu exista nici macar o poza, ca se pierduse in neant tot ceea ce omul fotografiase in acea zi.

Da, fie ca ma credeti, fie ca nu, tin sa va spun ca regret si astazi ceea ce s-a intamplat. Pur si simplu noi nu avem nici macar o poza de la botezul copilului, nu avem nici macar o amintire imortalizata in fotografii si nu ii putea arata nimic din ceea ce s-a petrecut in acea zi importanta. Copilul meu nu poate vedea cum arata in ziua cand a fost botezat, nu poate vedea momentul in care nasa l-a luat in brate, nu se poate distra vazand cum dansau invitatii, nu poate veea ce tort frumos a avut la botez, nu poate vedea nimic. Va trebui sa se multumeasca toata viata cu povestile pe care i le spunem noi, va trebui sa faca eforturi pentru a-si imagina cum a fost in acea zi. Poate ca in tot acest necaz exista si o parte buna, imi spun uneori. Copilul meu a invatat o lectie importanta si o va aplica in viata fara sa stea pe ganduri: la botez chemi un fotograf pentru botez, nu te bazezi niciodata pe prietenii care au timp liber, chef de facut poze si un aparat de fotografiat, oricat ar fi el de performant. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare