espressocafe.ro

joi, 29 ianuarie 2015

Prajitura cu coji de portocala confiate

Ne-am trezit aseara cu musafiri veniti pe neasteptate. Cum discutiile s-au prelungit pana tarziu in noapte, i-am invitat la masa. Nu sunt eu cea mai mare gospodina din lume, insa am reusit performanta de a baga la cuptor o prajitura cu coji de portocala confiate cat timp au mancat ei o ciorba si o friptura. Este una dintre cele mai simple prajituri, iar aroma de portocala ii da o savoare aparte. Se potriveste bine atat cu ceai, cat si cu lapte. 

Reteta pentru prajitura:
3 oua, un pahar de zahar, o jumatate de pahar de ulei, o esenta de lamaie, un plic praf de copt, faina cata cuprinde pentru a rezulta un aluat ca pentru chec. 
Am batut ouale, am pus zaharul si am amestecat bine, am turnat putin cate putin uleiul, am pus esenta de lamaie si praful de copt, apoi am integrat faina. 
Am uns o tava, am tapetat-o cu faina si am turnat aluatul. Deasupra am presarat bucatele din cojile de portocala confiate. 

Reteta pentru cojile de portocala confiate:

Indiferent de cantitatea de coji pe care o aveti, trebuie respectate proportiile: o masura coji de portocale, o masura zahar (sa aiba acelasi gramaj ca si cojile de portocale) si o jumatate de masura apa. De exemplu, daca aveti 100 g coji de portocala, veti folosi 100 g zahar si 50 g apa. 
Se fierbe siropul format din zahar si apa pana cand se ingroasa putin, apoi se pun si cojile de portocala si se fierb 15-20 de minute. Dupa ce se rcesc pot fi bagate intr-un borcan la frigider si folosite la prajituri, sucuri, ceaiuri sau chiar la torturi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare