espressocafe.ro

marți, 29 decembrie 2015

Certificari iso

Avem niste prieteni de familie care, de cativa ani buni, isi castiga existenta datorita firmei pe care au deschis-o si in care lucreaza amandoi de dimineata pana seara, cu foarte mici vacante in care incearca sa isi reincarca bateriile. Noi ne-am obisnuit sa ii auzim la fiecare final de an cum se plang de oboseala, de diverse bilanturi pe care trebuie sa le faca, de angajati neseriosi sau mult prea pretentiosi, de prime si cadouri pentru ei, de o multime de probleme cu care se confrunta. Anul acesta, mai mult ca oricand parca, prietenii nostri se vaita de epuizare, de taxe si impozite, dar si de nu stiu ce minunatii de certificari despre care nici macar nu am reusit sa inteleg daca au dorit ei sa le aiba sau daca vreo lege a statului roman le impune sa detina toate aceste certificari. Sincera sa fiu, mie imi suna cunoscuta numai si numai certificarea iso 9901, insa ieri am auzit la rpietenii mei ca ar exista si un alt soi de certificare, numita extrem de pompos o certificare OHSAS 18001, nume pe care eu nu cred ca l-as putea retine in vecii vecilor, nici macar torturata. 


M-am intrebat intotdeauna de ce oamenii se complica inutil inventand niste nume de abracadabra, in loc sa aleaga ceva simplu, pe care toata lumea sa il poata retine si folosi fara sa se trezeasca cu fractura la limba. Oare au impresia ca suna mai interesant certificare iso bla bla bla fata de ceva scurt si usor de memorat? Desigur, ma leg acum de certificare OHSAS 18001 doar pentru ca am scris mai sus de ele, insa revolta mea se refera la absolut toate denumirile ciudate care exista in lume, de la diverse servicii si pana la un banal biscuite. As vrea sa nu se inteleaga ca as avea ceva cu certificate ISO la Royalcert.ro sau de oriunde altundeva. Pur si simplu imi vine greu sa cred ca nu se putea gasi o denumire clasa, scurta si simpla pentru o anumita certificare, indiferent ce rol are aceasta. 


"OHSAS 18001 contine cerintele pentru un sistem de management care permite unei organizatii sa-si controleze riscurile legate de sanatatea si securitatea ocupationala si sa-si imbunatateasca performanta in acest sens. 
OHSAS 18001

- Asigura focalizarea organizatiei asupra identificarii pericolelor pentru sanatatea si securitatea la locul de munca, eliminarii sau minimizarii riscului pentru angajati sau alte parti interesate care ar putea fi expuse la riscuri asociate activitatilor desfasurate;
- Asigura premisele pentru comunicare eficienta cu toate partile implicate;
- Presupune implicarea activa a conducerii si a tuturor angajatilor.

Un sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale certificat demonstreaza angajamentul si capacitatea organizatiei pentru controlul pericolelor, pentru asigurarea sanatatii si securitatii angajatilor si a vizitatorilor la punctele de lucru."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare