espressocafe.ro

marți, 30 iunie 2015

Sistem de monitorizare auto

Am prea multe bloguri si prea putina memorie, imi spun ai mei uneori. Stiu ca am vrut sa povestesc despre aventura cumnatului meu, care a dat volanul unei dubite sin tara noastra pentru volanul unui camion plimbat pe soselele europene. Daca ma reusit sa povestesc sau nu, asta nu mai retin, asa ca o voi face astazi, aici. Satul de salariul mic si de prea multele ore lucrate, a decis sa se angajeze la o firma care transporta diverse marfuri prin intreaga Europa. Avea alaturi un coleg destul de priceput in ale sofatului, insa total indisciplinat si enervant, care dorea sa se impuna in orice discutie si sa fie singurul care sa ia decizii in privinta camionului. Poate ca nu ar fi avut nimic impotriva daca acest coleg nu ar fi incercat sa devieze traseul prestabilit de catre firma pentru a-si vizita iubita care munceste in Italia sau neamurile care locuiesc in Austria, fara sa tina cont de program, de opinia cumnatului meu sau chiar de faptul ca firma de transport avea sistem de monitorizare auto prin care putea afla in orice clipa unde se afla camionul, daca respecta traseul, daca face pauze atunci cand trebuie...


Intr-un final cumnatul meu nu a mai rezistat stresului de a se contrazice mereu cu acel coleg si a preferat sa se intoarca acasa, la familie si la calmul unui job singuratic, dar mie mi-a ramas in cap ideea fantastica pe care au avut-o niste oameni cu cap, de a monitoriza masinile pentru a evita tot felul de nereguli aparute intr-o firma de transport. Nu stiu daca prin alte tari exista astfel de sisteme si chiar sunt curioasa sa aflu. Ma intreb daca soferii din Germania, Austria, Danemarca sau orice alta tara cu adevarat civilizata isi respecta programul si traseul prestabilit de catre firma sau este nevoie, ca la noi, sa fie monitorizati permanent si probabil sanctionati atunci cand se abat de la regulamentul companiei de transport. Din cate am inteles de la cumnatul meu, acest sistem de monitorizare auto da posibilitatea firmelor nu doar de a afla in orice clipa unde se afla masinile din dotare, timpii de conducere si timpii de stationare, devierile de la traseele prestabilite, ci le ajuta sa poata calcula consumul de carburanti (adio motorina furata, dragi soferi de camioane!) si sa afle in timp util despre problemele tehnice care apar la vehiculele monitorizate. 

Cautand pe internet mai multe detalii despre aceasta monitorizare auto, am ajuns pe un site care comercializeaza astfel de sisteme. Daca detineti o companie de transport si ati ajuns la acest articol, dati un clic pe linkul de mai sus pentru a vedea despre ce este vorba si pentru a va alege sistemul de monitorizare auto care va avantajeaza. Citeam acolo ca dispozitivele gps sunt foarte utile si celor care se ocupa de hartogaraie in birourile companiilor de transport, caci pot stoca fiecare informatie timp de doi ani si "oferă posibilitatea emiterii de rapoarte exacte şi complete într-un timp record, în funcţie de parametrii doriţi (consumul de combustibil, orele de muncă, distanţa parcursă, viteza sau staţionarea, mesajele transmise sau primite, lucrările de mentenanţă, etc.). Toate aceste rapoarte pot fi efectuate pe un singur vehicul sau mai multe şi exportate în formate diverse: Excel, CAS, TXT ş.a.m.d.", lucruri care mie mi se par a fi foarte importante si cu adevarat avantajoase pentru o companie de transport. 

Daca doriti sa ramaneti cu adevarat uimiti, asa cum mi s-a intamplat mie cand am citit, aflati ca aceste sisteme ofera posibiliatea comunicarii permanente intre sediu si soferii plecati in cursa, "totul în mod gratuit şi fără limită de timp, prin simpla atingere a ecranului, iar cei dotaţi cu o astfel de tehnologie au şi reduceri la asigurarea CASCO." Sa iti tot faci companie de transporturi in aceste conditii, nu? Iar daca esti roman si sofer pe o astfel de masina, cu siguranta intelegi importanta acestor sisteme si probabil intelegi ca datorita lor intram si noi in randul tarilor civilizate, care se comporta bine in trafic si care isi respecta programul de lucru. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare