espressocafe.ro

sâmbătă, 31 ianuarie 2015

Pentru cei stresati

M-am enervat rau ieri si am rabufnit intr-un mod care m-a surprins pana si pe mine. Am sters cu buretele tot ceea ce reprezentase pana atunci un om care imi placea, desi nu il cunosteam foarte bine (sau poate il placeam tocmai din acest motiv?). Dupa ce m-am calmat putin, mi-am dat seama ca noi, oamenii acestui secol nebun, chiar suntem mereu stresati si reactionam necontrolat din cauza stresului. Dupa cum sustin unele voci, unii dintre noi chiar se imbolnavesc, caci pe fondul unei vietii stresate pot aparea diverse probleme de sanatate (ulcerul, ateroscleroza hipertensiunea arteriala, diabet, stari depresive, si altele). Ma gandesc foarte des la cei care par sa nu aiba loc de mine in blogosfera si ma intreb daca nu cumva a sosit momentul sa le recomand produsul naturist numit rhodiolin, despre care citeam zilele trecute ca ar contine zinc si extras de Rhodiola Rosea, planta cunoscuta si sub numele de "radacina arctica" sau "radacina aurie". Atentie: In doze mai mari de 2g/zi poate provoca insomnie si iritabilitate!


Rhodiola Rosea a fost mentionata pentru prima data in anul 77 i.H., intr-o scriere a unui medic grec. Inca de pe atunci oamenii descoperisera ca aceasta planta poate stimula longevitatea, potenta sexuala, dar si capacitatea de adaptare a organismului la conditii de stres (sunt convinsa ca nu gandeau in acesti termeni, chiar daca -poate- intelegeau ca incordarea prelungita nu face bine organismului uman). Se spune ca poate reduce oboseala si intregul cortegiu de neplaceri cauzate de instalarea menopauzei la femei. Habar nu am daca toate astea au fost sau nu dovedite stiintific, insa m-as sacrifica si as investi niste bani in cateva tuburi de rhodiolin pe care sa le ofer celor care sunt atat de stresati de prezenta mea incat imi dedica mereu cate un poem. Nu vreau sa ii am pe constiinta, asa ca un medicament naturist contra stresului chiar cred ca le-ar fi de folos si m-ar salva pe mine de diverse pareri de rau. 

Mai in gluma, mai in serios, astazi chiar m-am intrebat ce ii face pe oameni sa puna la suflet tot ceea ce le iese in cale si ce ii face pe unii sa fie atat de antipatici voit. Cat de nefericiti sunt acesti oameni in adancul sufletului lor, cat de stresati traiesc si cate lacrimi isi sterg pe furis, atunci cand nu e nimeni langa ei si nu mai au motive sa para duri si nesuferiti? E drept, viata traita intr-un ritm atat de alert, diversele probleme cu care ne confruntam zilnic, conflictele de diverse feluri ne fac sa fim tot mai irascibili, insa de aici si pana la a te purta cu ceilalti precum un lup infometat e cale lunga, o cale pe care probabil o strabat doar cei ce nu pot face fata stresului si se lasa coplesiti, invinsii ce vor sa para invingatori, mintindu-se singuri si mintindu-i pe ceilalti. Pentru cei ce traiesc mereu stresati as cauta si le-as oferi cel mai bun remediu naturist, caci de cele mai multe ori acesti oameni nu ma enerveaza, ci imi provoaca o mare mila.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RCA-Ieftin

Postări populare